Na stopy

Zadbaj o swoje nogi i wykonuj w domowych warunkach kilka prostych ćwiczeń
Rozciąganie rozcięgna podeszwowego
Rozciąganie rozcięgna podeszwowego
Siedząc na krześle załóż jedną stopę na kolano i kciukami masuj podeszwową część stopy. Następnie wykonuj różnorodne ćwiczenia ze zginaniem i prostowaniem palców, zewnętrznej i wewnętrznej części stopy.
Rolowanie
Rolowanie
Stań bosą stopą na twardym wałku i pod naciskiem ciężaru ciała wykonuj rolowanie podeszwowej części stopy.
Chwytanie przedmiotów bosą stopą
Chwytanie przedmiotów bosą stopą
W siedzeniu na krześle lub staniu chwytaj palcami stóp różnorodne przedmioty z podłogi i przenoś je w inne miejsce.
Materiał został przygotowany na podstawie:
  • Fronczak J. (red.), Walcz i wygraj z bólem, Reader Digest, Warszawa 2012, s.57-63;
  • https://www.healthline.com/health/everyday-fitness/senior-workouts;  dostęp: 10.03.2021;
  • http://healthlifemedia.com/healthy/acl-post-surgery-rehab-exercise/; dostęp: 10.03.2021;
  • http://hhma.org/healthcategory/physical-and-sports-medicine/; dostęp: 10.03.2021;
  • http://zst-leszno.pl/zadbaj-o-kregoslup/; dostęp: 10.03.2021.