Mięśnie nóg

Ćwiczenia wzmacniające mięśnie nóg

Aby uniknąć przeciążeń oraz urazów kolana należy wzmacniać mięśnie nóg, które chronią ten delikatny staw.

 

Oto kilka prostych ćwiczeń poprawiających kondycję kolan:
Przysiady przy ścianie
Przysiady przy ścianie
Stań tyłem do ściany i oprzyj o nią plecy. Nie odrywając tułowia od ściany wykonaj przysiad. Wytrzymaj kilka sekund w tej pozycji, po czym wróć do wyprostu. Ćwiczenie możesz również wykonać umieszczając piłkę między plecy a ścianę.
Ślizg pięty do pośladka
Ślizg pięty do pośladka
W siadzie płaskim z wyprostowanymi przed siebie nogami wykonaj ślizg jednej pięty w kierunku pośladka. Staraj się nie odrywać stopy od podłogi. Dotknij piętą do pośladka i wróć do pozycji wyjściowej.
Przeprost w kolanie
Przeprost w kolanie
Połóż wyprostowaną nogę na wałku umieszczając go pod kostką. Następnie staraj się wykonać ruch wyprotu w kolanie dociskając je mięśniami uda do podłogi.
Ćwiczenia balansu
Ćwiczenia balansu
Stań na jednej nodze bokiem do krzesła trzymając się jednorącz jego oparcia. Następnie wykonuj ruchy całego ciała w przód, w tył, do boku oraz na ukos, utrzymując cały czas równowagę.
Unoszenie wyprostowanej nogi
Unoszenie wyprostowanej nogi
Połóż się na plecach ze zgiętymi w kolanach nogami. Jedną z nóg wyprostuj i unieś do góry najwyżej jak możesz. Pamiętaj aby cały czas mieć wyprostowane kolano. Ćwiczenie powtórz 10 razy po czym zmień nogę.